باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

 

کتاب خواب خون نوشته محمد عزیزی  با موضوع جنگ ایران و عراق دربردارنده داستانی بر اساس زندگی شهید محمدحسین فهمیده است که نویسنده خاطرات و داستان زندگی ایشان را طی گفتگو با خانواده شهید (پدر، مادر و برادران) و دوستانش، دیدن نوارهای ویدئویی مربوط به خاطرات خانواده ، دوستان و معلمین شهید درباره ایشان و بر اساس خاطرات همرزمان در خرمشهر به رشته تحریر درآورده است. کتاب با هدف به تصویر کشیدن فضای دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و انتقال ارزش های متعالی جبهه و جنگ برای نوجوانان تهیه شده است.
قسمتی از کتاب : حسین در حال سجده آن قدر دعا خواند و خواند که کم کم سرمای صبحگاهی را فراموش کرد. دوباره چشم هایش گرم شد و خوابش برد. خوابش که برد دید انگار دوباره کودکی روی شانه های پدرش نشسته و همراه با او دارد دور حرم امام رضا علیه السلام طواف می کند. بعد دید ناگهان همه جا شلوغ شد.شلوغ شلوغ. مردم از همه سو ریختند کنار دست پدرش و او را سوار شانه های خود کردند. حسین حالا سوار بر شانه های مردم داشت پرواز می کرد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۰۸
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی