باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

 

«بچه‌های فرات»
پدیدآور: لیلا قربانی
ناشر: جمکران
تعداد صفحات: ۱۳۷

«بچه‌های فرات» روایتی نو از واقعه کربلا است. ماجرای چند پسر نوجوان که مدتی است خبر آمدن امام حسین علیه‌السلام به کوفه را شنیده‌اند و حالا می‌کوشند تا در زمره یاران او باشند. آن‌ها شنیده‌اند که دعوت‌کنندگان امام علیه‌السلام حالا که وقت حمایت و همراهی شده پشت او را خالی کرده‌اند.

این داستان بیم‌ها و تردیدهای افرادی را روایت می‌کند که به خاطر طمع‌شان ولی خدا را تنها گذاشتند اما فطرت پاک نوجوان‌هایی شجاع آن‌ها را به سوی چشمه خورشید می‌خواند. بهره‌گیری از منابع تاریخی و فضاسازی‌های جذاب داستان از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود و آن را از سایر آثار مشابه متمایز می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
از درد بیهوش شده بود. یکی از همان چوپان‌ها شب دیده بود که عبدالله دارویی را در ظرف آب مأموران ریخته و سریع خودش را به آنها رسانده و پیش دستی کرده بود. آنها هم نامردی نکرده بودند و وقتی عبدالله آب را آورده بود، برای امتحان آن را به خوردِ خودش داده بودند. چند ساعتی بود که در خواب عمیقی رفته بود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۰۲ ، ۰۹:۵۳
کتاب دار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منابع طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه مرداد ۱۴۰۲ با هدف تبیین منویات رهبر معظّم انقلاب اسلامی برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر در سطح کشور، معرفی شد.

منابع طرح کتاب خوان ماه، ویژه مرداد ۱۴۰۲ با ارائه کتاب های «بچه‌های فرات»، «پیرمرد و صندلی»، «خواهر» و «نمی‌دانیم چرا؟ راه کامیابی و راز ناکامی در هدایت فرزندان» معرفی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۰۲ ، ۰۹:۲۳
کتاب دار