باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

معرفی کتاب بچه های فرات

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۵۳ ق.ظ

 

«بچه‌های فرات»
پدیدآور: لیلا قربانی
ناشر: جمکران
تعداد صفحات: ۱۳۷

«بچه‌های فرات» روایتی نو از واقعه کربلا است. ماجرای چند پسر نوجوان که مدتی است خبر آمدن امام حسین علیه‌السلام به کوفه را شنیده‌اند و حالا می‌کوشند تا در زمره یاران او باشند. آن‌ها شنیده‌اند که دعوت‌کنندگان امام علیه‌السلام حالا که وقت حمایت و همراهی شده پشت او را خالی کرده‌اند.

این داستان بیم‌ها و تردیدهای افرادی را روایت می‌کند که به خاطر طمع‌شان ولی خدا را تنها گذاشتند اما فطرت پاک نوجوان‌هایی شجاع آن‌ها را به سوی چشمه خورشید می‌خواند. بهره‌گیری از منابع تاریخی و فضاسازی‌های جذاب داستان از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود و آن را از سایر آثار مشابه متمایز می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
از درد بیهوش شده بود. یکی از همان چوپان‌ها شب دیده بود که عبدالله دارویی را در ظرف آب مأموران ریخته و سریع خودش را به آنها رسانده و پیش دستی کرده بود. آنها هم نامردی نکرده بودند و وقتی عبدالله آب را آورده بود، برای امتحان آن را به خوردِ خودش داده بودند. چند ساعتی بود که در خواب عمیقی رفته بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۰۸
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی