باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

به اطلاع اعضای محترم کتابخانه عمومی آیت الله محقق می رساند به مناسبت یکم شهریورماه ، روز همدان، ثبت نام و عضویت در کتابخانه های عمومی استان در این تاریخ رایگان می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۲۴
کتاب دار


پیشاپیش فرا رسیدن یکم شهریور ماه ، روز بزرگداشت ابوعلی سینا و همچنین روز همدان را بر تمامی مردم ایران عزیز خصوصا اهالی استان همدان تبریک می گوییم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۱۸
کتاب دار
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۴۶
کتاب دار


نام کتاب : خاطر نازک گل ( نگاهی نو به زندگی و شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها )
نام نویسنده : حسین سیدی
ناشر : دفتر نشر معارف
معرفی کتاب:

کتاب «خاطر نازک گل» جلد سوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که در دهه ۸۰، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه سعی می شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست ویکم چگونه اهل بیت(ع) می توانند الگو باشند و چگونه آنها می توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند. این سیره کاربردی که بیش از ۵۰ موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، دفاع از ولایت، خطبه های انقلابی حضرت(س)، ماجرای فدک، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، را شامل می شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۴۴
کتاب دار


نام کتاب : دخیل عشق
نام نویسنده : مریم بصیری
ناشر : عصر داستان
معرفی کتاب :

دخیل عشق” سرگذشت زندگی دختری چهل و چهار ساله است به نام صبوره، دختری که تا این سن هنوز ازدواج نکرده و تنها بهانه  او برای مجرد بودن نذر اوست. عهدی که او در جوانی با خود بسته و آن ازدواج با یک جانباز  وخدمت به اوست.

او که دوران جوانی خود را در جبهه های جنگ دفاع مقدس به سر برده است  و با امدادگری وظیفه ی جهادگری را به خوبی ایفا کرده است، بعد از گذشت سال ها از جنگ، هنوز خود را وامدار رزمنده ها می داند و شاید برای جبران همین اندیشه، تمام سال های عمر خود را در آسایشگاه جانبازان مشهد صرف خدمت رسانی به جانبازان می کند. در دوران پرستاری اش، دل به  جانبازی به نام رضا می سپارد؛ اما بعد از شهادت رضا به واسطه خوابی که از او دیده است، تن به ازدواج با رسول می دهد، خواستگاری که همسرش را از دست داده است و حال با مادرپیر و سه فرزندش به سختی زندگی را می گذراند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۸
کتاب دار


در باغ ولایت گل خوشبوست رضا
سروچمن گلشن مینوست رضا

نومید مشو زدرگه احسانش
زیرا به جهان ضامن آهوست رضا

میلاد هشتمن نور ولایت، حضرت امام رضا علیه السلام بر تمام شیعیان جهان تبریک و تهنیت باد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۸
کتاب دار



به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و نامگذاری این روز به نام روز دختران مراسم جشنی برای گرامیداشت این روز با حضور اعضای خواهران کتابخانه آیت الله محقق روستای اصله برگزار گردید. در این جشن اعضای کتابخانه برنامه های خود را برای دوستان خود اجرا کردند که به شرح ذیل است :
اجرای گروه سرود با عنوان یار مهربان کتاب
اجرای نمایش طنز
طرح چیستان و لطیفه
پذیرایی و اهدای جوایز برای شرکت کنندگان در جشن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۰
کتاب دار


ای نور دل زهرا یا حضرت معصومه
وی بانوی بی همتا یا حضرت معصومه
تو تالی زهرایی چون زینب کبرایی
ای مظهر خوبی ها یا حضرت معصومه
ولادتش مبارک


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۸
کتاب دار
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۳۵
کتاب دار

دُرّ و صدف

 نوشته محمد شجاعی

 انتشارات محیی

 201 صفحه

این کتاب در چهار بخش شامل مباحث دینی، اجتماعی و سیاسی به رشته تحریر درآمده است. با توجه به بحث بر انگیز بودن موضوع حجاب در بین طرفدارانش در داخل وخارج کشور وگاه سهل انگاری و یا جهل برخی مسلمانان در این باب، نگارنده محترم سعی بر این دارد که خواننده را به تفکر و تأمل در چرایی و چگونگی این تکلیف الهی دعوت کند.
کتاب «درّ و صدف» پیرامون موضوع حجاب، از تألیفات استاد محمد شجاعی، در چهار بخش شامل مباحث دینی، اجتماعی و سیاسی به رشته تحریر درآمده است.
با توجه به بحث بر انگیز بودن موضوع حجاب در بین طرفدارانش در داخل وخارج کشور وگاه سهل انگاری و یا جهل برخی مسلمانان در این باب، نگارنده محترم سعی بر این دارد که خواننده را به تفکر و تأمل در چرایی و چگونگی این تکلیف الهی دعوت کند.

بخش اول کتاب پیرامون این موضوع بحث می نماید که همه انسانها در جستجوی سعادت وکمال اند، حرکت به سوی کمال مانند هر حرکت دیگری نیاز به آگاهی و شناخت دارد و نیز با توجه به این که بهترین واضع قوانین هر مجموعه خالق آن مجموعه است، لذا تنها خداوند است که صلاحیت و قدرت راهنمایی بشر را در حرکت به سوی کمال دارد.
از این رو میزان کمال و رشد هر کس بستگی به میزان تبعیت او از کاملترین و جامعترین قانون یعنی قانون الهی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۹
کتاب دار