باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

معرفی کتاب مردی به رنگ پرتقال

دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۲۶ ب.ظ

 

«مردی به رنگ پرتقال: زندگینامه‌ی داستانی شهید سیدموسی نامجو»

پدیدآور: عزت‌الله الوندی

ناشر: نشر شاهد

تعداد صفحات: ۱۱۲

 

این کتاب زندگی‌نامه‌ی داستانی شهید موسی نامجو وزیر دفاع ایران در سال ۱۳۶۰ است که در آن نویسنده سرگذشتنامه شهیدان واقعه هفت تیر ۱۳۶۰ را نیز روایت می‌کند. گفتنی است این شهید، متولد آذر ۱۳۱۷ در بندر انزلی بوده که سرانجام بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای نیروی هوایی که حامل شهدا و مجروهین جنگ بوده، به همراه سرلشکر ولی‌الله فلاحی، تیمسار سرتیپ فکوری و کلاهدوز به شهادت می‌رسد.

«مردی به رنگ پرتقال» دربر دارنده ۱۵ داستان کوتاه مستقل، با عناوین «مثل سکوت»، «به رنگ پرتقال»، «به دنبال آرزو»، «راز گل سرخ»، «سفر به آینده»، «افسر و افسر»، «کول پیمایی»، «حس غریب»، «سفر رازآمیز»، «شب تار، شب بیدار»، «فکرهای مسموم»، «لباس‌های خونی»، «نوشتم باران، باران بارید»، «شما کجا می‌روید؟» و «پیوست‌ها» است که هر کدام فرازی از زندگی شهید نامجو را روایت می‌کند. زبان راوی بسیار ساده و دوستانه است و این موضوع مطالعه کتاب را بسیار جذاب می‌کند. رنگ زندگی و تکاپوی هستی برای رسیدن به حق در گوشه و کنار این داستان‌ها خودنمایی می‌کند. هر کدام از این داستان‌ها به تنهایی یک زندگی است، یک زندگی بی‌انتها که شهادت آن را تا بی‌نهایت وسعت می‌دهد.

شهید نامجو پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران در مسئولیت‌هایی چون عضو هیئت علمی و فرماندهی دانشکده افسری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مشغول به کار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۴
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی