باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

دعوت به شرکت در جشنواره قصه گویی

سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۱۰ ب.ظ


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با توجه به اهمیت و نقش موثر قصه‌گویی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به کودکان و نوجوانان و به منظور توسعه و ترویج این واسطه فرهنگی اصیل و آموزش کتابداران در موضوع قصه‌گویی، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد «نخستین جشنواره قصه‌گویی  نهاد کتابخانه های عمومی کشور» را برگزار می‌کند.

محورهای موضوعی اعلام شده در این جشنواره شامل سه محور کلی «موضوع آزاد، دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس با درون‌مایه آموزشی، تربیتی»، «ادبیات عامه (فولکلور)، شاهنامه» و «قصه گویی با گویش محلی» است که کتابداران علاقه‌مند می‌توانند از میان این محورها، قصه‌های خود را ارائه کنند.

بر این اساس علاقه‌مندان شرکت در نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تا ۲۳ آذر ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام و بارگذاری فایل قصه گویی خود در سامانه جشنواره (gheseh.iranpl.ir) اقدام کنند. در ادامه این روند، بررسی آثار در سطح استان‌ها آغاز و واجدین شرایط اولیه تا ۲۰ دی ماه معرفی خواهند شد. همچنین داوری قصه‌گویی و انتخاب برگزیدگان استانی توسط ادارت کل استانی در دی و اسفندماه ماه سال جاری انجام و به ستاد اعلام خواهد شد، و در نهایت نفرات برتر کشور طی مراسمی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ معرفی خواهند شد.

زمان‌های اعلام شده قابل تمدید نخواهد بود و شرکت کنندگان باید در زمان تعیین‌شده نسبت به ثبت‌نام و ارسال نمونه‌ای از اجرای قصه‌گویی خود در سامانه اقدام کنند؛ کتابداران علاقه‌مند باید به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۰ دقیقه به بیان و اجرای قصه خود بپردازند و در ابتدای فایل ضبط شده مشخصات کامل خود را شامل (نام و نام خانوادگی، سن، نام کتابخانه یا ارگان مرتبط، شهر و استان) همراه نام کتاب، داستان مربوطه، بیان کنند.

همچنین شرکت کنندگان در صورت قصه‌گویی با گویش محلی لازم است خلاصه قصه را ابتدا به زبان فارسی ارائه دهند؛ شرکت‌کنندگان برای ضبط فایل ویدئویی می توانند با استفاده از گوشی‌ موبایل اقدام نمایند و حجم  فایل‌های ویدئویی ارسالی حداکثر تا حجم ۳۰ مگابایت باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۰
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی