باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

طرح کتابخوان آبان پیامبر (ص) و قصه هایش

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵ ق.ظ

پیامبر و قصّه‌هایش

نویسنده: غلامرضا حیدری ابهری

تصویرگر: هدی حدادی

نـاشـر: نشر جمال

تعداد صفحات: ۳۶۰


دوست‌داشتنی و مهربان بود و به کودکان و جوانان محبّت ویژه داشت وجود ایشان را قدر می‌نهاد و بر آموزش این قشر آینده‌ساز در ابعاد گوناگون تأکید می‌کرد.

در زندگی سراسر خیر و رحمت رسول مهربانی‌ها، محمّد امین صلی‌الله علیه و آله، ماجراهایی بسیار تأمّل‌برانگیز و عبرت‌آموز رخ داده که هریک می‌تواند مرجعی مفید برای آموزش و یادگیری سبک زندگی سالم قرار گیرد.

مجموعه ۵ جلدی «پیامبر و قصّه‌هایش» با روایت ۷۰ قصه جذاب از سیره پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله، کودکان و نوجوانان را به‌گونه‌ای ملموس با فضای زندگی و اندیشه بلند رسول خدا صلی‌الله علیه و آله آشنا می‌کند.

«مثل دانه‌های شانه»، «نبرد گوسفندان»، «بعد از سه‌روز گرسنگی»، «این که شوخی نیست» و «ثروتمند مغرور» از جمله  قصّه‌های این کتاب‌ها هستند که هر جلد بر اساس آن‌ها نام‌گذاری شده است.

در فرازی از داستان «فریب ممنوع»   از  مجلد اول، می‌خوانیم:

«گندم فروش فریبکار، گندم‌های سالم را روی گندم‌های خراب ریخته بود تا خریدارها را فریب دهد. حضرت محمد صلوات الله علیه و آله از کار آن فروشنده فریبکار خیلی ناراحت شد و به او فرمود: کسی که مسلمانی را فریب دهد، از ما مسلمانان نیست.»

در حاشیه حکایت‌ها بخشی با عنوان «بیشتر بخوان، بهتر بدان» توضیحات تکمیلی و مفیدی به مخاطبان ارائه داده است. خواندن این قصّه‌های تاریخی که برای کودکان و نوجوانان بازنویسی شده بسیار شیرین و دل‌نشین بوده و یکی از راه‌های انتقال پیام‌های تربیتی و اخلاقی به آن‌ها بهره‌گیری از قالب جذّاب داستان است. همچنین بزرگ‌ترها هم می‌توانند در کنار بچّه‌ها این کتاب‌های مفید را بخوانند و از نکات و آموزه‌های اخلاقی مندرج در آن‌ها بهره گیرند.

کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور پذیرای شما عزیزان کتاب‌خوان و فرزندان دل‌بندتان برای امانت گرفتن این کتاب ارزشمند و جذاب خواهد بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۴
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی