باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

معرفی کتاب امیر گل ها

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۳۸ ب.ظ

نام کتاب : امیرگل ها (نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام علی علیه السلام)
مولف:حسین سیدی
ناشر:انتسارات دفتر نشر معارف

معرفی کوتاه: شرحی مختصر از زندگی، شخصیت و آراء و سیره حضرت علی(ع) با استناد به آیات و روایات در این اثر ارائه شده است. در فصل اول شمایل ظاهری حضرت علی و رفتار او در خفتن، خندیدن، خوردن، نوشیدن، آراستگی ظاهری، بهداشت، پاکدامنی، شکیبایی و مدیریت ارائه شده سپس مجموعه‏ ای از فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی، عبادی، سیاسی و شرکت آن حضرت در امور اجتماعی و امور خیریه ارائه شده است. سیره حضرت علی و جلوه‏ های اندیشه ‏های آن حضرت درباره خدا، طبیعت، حیوانات و همزیستی و روابط اجتماعی در فصل های بعدی بحث شده است.

کتاب «امیر گلها»، جلد دوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که کاندیدای جایزه کتاب سال ولایت شد. در این مجموعه سعی می‌شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ویکم چگونه اهل بیت(ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۱
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی