باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

خطبه ای در مورد عید فطر از حضرت علی (ع)

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۶ ب.ظ


به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت امیرالمؤمنین، امام علی(ع) در خطبه‌ای به مناسبت عید سعید فطر از کمترین پاداش برای روزه داران خبر دادند.

امام علی(ع) فرمود: اى مردم! این روز شما روزى است که نیکوکاران در آن پاداش مى‏‌گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید مى‏‌گردند و این شباهتى زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت‏ به سوى منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت‏ برین، اى بندگان خدا، کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه‌‏دار داده مى‏‌شود این است که فرشته‌اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می‌دهد و می‌گوید:

« هان!بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته‌‏تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید. »

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۵
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی