باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

معرفی کتاب پدران و پسران

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۰۷ ب.ظ


پدران و پسران

نویسنده    ایوان تورگنیف

مترجم مهری آهی

کتاب پدران وپسران از آثار جاویدان ایوان تورگنیف نویسنده ی معروف قرن نوزدهم روسیه و از نویسندگان بزرگ جهان است.این کتاب با وجود داستان ساده ی خود در نظر غالب نویسندگان ونقادان جهان از بهترین نوشته های ادبی محسوب می شود وبه اکثر زبان های دنیا ترجمه شده است. تورگنیف در این کتاب تحولات اجتماعی و آداب و رسوم طبقات روسیه را به بهترین وجه با افکار شاعرانه ی خود تلفیق کرده و اثری دل پذیر و متین به وجود آورده است. ((بازاف))که قهرمان عمده ی کتاب ونماینده ی جوانان پیش رو و مترقی نیمه ی دوم قرن نوزدهم است ، به قدری استادانه ترسیم شده که با وجود درشتی و خشونتش خواننده بی اختیار فریفته و مجذوب وی می گردد . ستیز و کشمکش میان پدران و پسران با نسل امروز و نسل فردا و جدال و سوء تفاهم میان زنان و مردان ، مردم شاعرمنش و حقیقت بین ، کارفرمایان و کارگزاران که از مسائل حیاتی هر دوره و زمانی است در این کتاب به بهترین وجه وصف گردیده است و بی شک اهمیت و تازگی کتاب را طی قرون متمادی هم چنان محفوظ خواهد داشت.
بازارف؛ پزشک جوانی است که به هیچ اصلی پایبند نیست و باصطلاح آن زمان روسیه "نیهیلیست " است، آدمی سر زنده ، مغرور و علم گراست خود را طبیعی دان می داندودرهر جا که سکونت می کند به دنبال شناخت سازوکار بدن حیوانات است. با دوستش به دیدن خانواده ی او می روند و او صبح ها قورباغه را تشریح می کند !

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۷
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی