باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

معرفی کتاب

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۳ ب.ظ


همه چیز درباره نویسندگی خلاق

مهدی غبرایی

انتشارات سوره مهر اخیراً کتاب «همه چیز درباره نویسندگی خلاق» را با موضوع آموزش نویسندگی و داستان‌نویسی از مهدی غبرایی برای علاقه‌مندان به ادبیات و داستان‌نویسی منتشر کرده است.مهدی غبرایی درباره این اثر گفت: مانند بسیاری از کتاب‌های کمک درسی در حوزه‌های مختلف، این کتاب به شگردهای نویسندگی در گونه‌های مختلف ادبی اعم از رمان، نمایشنامه، فیلمنامه، داستان کوتاه و... می‌پردازد.مترجم کتاب «کافکا در کرانه» در ادامه افزود: در این کتاب شگردهای نویسندگی در گونه‌های ادبی متفاوت با استفاده از مثال‌های جالب و فراوان توضیح داده شده است. از این لحاظ باید گفت که این کتاب، اثر محققانه‌ای است که در این زمینه نوشته شده است.مهدی غبرایی در مورد دلیل پرداختن به این ترجمه گفت: به نظرم در ایران جای آثاری از این دست که شگردهای نویسندگی را به دوستداران نویسندگی و ادبیات آموزش دهد، اگر نگوییم خالی است، کم هستند. در زبان فارسی نیز کتاب‌های خوبی در این زمینه تألیف نشده‌اند و اگر تعداد کتاب‌های ترجمه و تألیف را در این حوزه شمارش کنیم، خواهیم دید که تعداد آن‌ها بسیار اندک است.وی در ادامه افزود: به دلیل نیازی که احساس می‌شد، من هم نسبت به ترجمه آثاری از این دست بی‌ علاقه نبودم و آقای محسن سلیمانی ترجمه این کتاب را به من پیشنهاد دادند. بعد از مطالعه کتاب و جلب رضایت نسبت به ترجمه آن اقدام کردم.

کتاب «همه چیز درباره نویسندگی خلاق» در 21 سر فصل و در حجمی نزدیک به 500 صفحه ترجمه شده است. این کتاب از مجموعه آثار منتشر شده از سوی سوره مهر در حوزه آموزش داستان نویسی است و کار هدایت این مجموعه را محسن سلیمانی بر عهده دارد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۹
کتاب دار

نظرات  (۳)

۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۹ سید علی اکبر سیادت
سایت جالبی دارین .ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما میگزارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی