باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

افتتاح کتابخانه ایثار

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ

افتتاح چهارمین کتابخانه عمومی در شهرستان فامنین

الهی تبار: ملتی که کتابخوان باشند هرگز زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان ، چهارمین کتابخانه در شهرستان فامنین با حضور الهی تبار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعای استانداری همدان ، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان ، فرماندار و جمعی از مسئولین و اهالی روستای اصله افتتاح شد .

در این افتتاحیه الهی تباربا تبریک ایام الله دهه مبارک فجر عنوان کرد : برای افزایش فرهنگ عمومی مردم بخصوص فرهنگ مطالعه و کتابخوانی سند چشم انداز 20 ساله ابلاغی از سوی مقام معطم رهبری را بعنوان سند راهنما و دانایی محور پیش رو داریم . الهی تبار با گفتن این مطلب ادامه داد ملتی که کتابخوان باشند و فرهنگ مطالعه جز لاینفک فرهنگ آنها باشند به جرات می توان گفت هرگز زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت . وی گفت : در انجمن استان مقرر شد برای ساخت و ایجاد کتابخانه در روستاهای با جمعیت بالای 1500 نفر اقدام گردد که فرمانداران و بخشداران نیز برای اخذ حق انتفاع و در اختیار قرار دادن مکان برای ایجاد کتابخانه اقدام نمایند و اداره کل کتابخانه های استان نیز تجهیزات و منابع کتابخانه ها را تهیه نمایند . وی با تقدیر از مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان بخاطر رشد چشمگیر شاخص های مطالعه در استان ، آنرا را نشانگر عزم این اداره برای تحقق سند چشم انداز دانست و افزود : برای رسیدن به این شاخص های این سند اگر روزنه هایی به سوی دانایی محوری باشد آن روزنه ها کتابخانه ها و مطالعه می باشد که می بایست همه دراین مسیر کمک نمایند .

استعدادی نیز با تبریک ایام دهه مبارک فجر و تشکر از دید بلند و فرهنگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت : طبق مصوبات انجمن کتابخانه های عمومی استان  برنامه ریزی برای ایجاد و راه اندازی کتابخانه های روستایی را در دستور کار قرار دادیم که از دهه فجر سال گذشته تا امروز 2 باب کتابخانه روستایی در شهرستان راه اندازی کرده ایم که با احتساب کتابخانه ایثار سومین کتابخانه روستایی در این شهرستان افتتاح می شود .وی از آمادگی این اداره برای راه اندازی کتابخانه در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت خبر داد و افزود در صورت در اختیار قرار دادت فضا از سوی فرمانداران و بخشداران بصورت انتفاعی یا قطعی تجهیز این کتابخانه ها را انجام خواهیم داد.

در ابتدای این افتتاح رسولی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین با ارائه گزارشی از روند آماده سازی کتابخانه ایثار گفت : با افتتاح این کتابخانه شهرستان فامنین در خصوص سرانه فضای کتابخانه ای از 400 متر ابتدای سال 92 به 785 متر در وضعیت فعلی خواهد رسید . رسولی گفت : با احتساب کتابخانه در حال افتتاح ایثار این شهرستان شاخص های فضا ، عضو و منابع مندرج در سند پنجم توسعه را پشت سر خواهد گذاشت . وی ادامه داد برنامه هایی نیز برای ایجاد و راه اندازی در چند نقطه روستایی و شهری در شهرستان را داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۹
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی