باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، دکترعاطفه زارعی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود اظهار کرد: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از ۲۲ خرداد ماه آغاز و تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ادامه داشت.

وی افزود: این جشنواره تخصصی به شکلی طراحی شده که بتواند تمام گروه‌های سنی حتی خردسالان را نیز در بر بگیرد و در راه انس و الفتی عمیق با اهل بیت عصمت و طهارت گامی بلند بردارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه در محل تالار معلم همدان با حضور شرکت‌کنندگان و مسئولان ارشد استان برگزار و در اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/hamadanpl/farhangi برای همه افراد قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شد که سه عنوان از این منابع با موضوع امام رضا علیه السلام و سه عنوان با موضوع مهدویت بودند.

دکتر عاطفه زارعی خاطرنشان کرد: در این دوره هم شرکت‌کنندگان استان همدان در رده‌های استانی و ملی دارای عناوین برتر شدند که در روز یکشنبه معرفی و با حضور استاندار همدان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۰۱ ، ۱۸:۴۰
کتاب دار

 

 

 یک فرار و هزار فرار (مجموعه در هوای انقلاب)

پدیدآورنده: مجید درخشانی

ناشر: به نشر، کتاب‌های پروانه

تعداد صفحات: ۹۲ 

سخن گفتن از انقلاب برای نوجوانان امروزی امری دشوار است و باید این موضوع، در قاب و قالبی زیبا ارائه شود. نوشتن از انقلاب به صورت رمان و داستان کمی کار را راحت‌تر می‌کند، چرا که نویسنده می‌تواند در طی روایت اصلی به موضوعات دیگری که برای نوجوان جذاب و مفید و آموزنده باشد بپردازد.

یک فرار و هزار فرار، رمانی است در حال و هوای انقلاب که از زبان پسر نوجوانی روستایی، با شور و حالی خاص در کنار دوستانش، اتفاقات مختلفی را تجربه می‌کند. نوجوانانی که مسائل و اتفاقات روزانه را تجزیه و تحلیل می‌کنند و در لابه‌لای جریان‌ها و حوادث مختلف به شناخت از خود می‌رسند. ارتباط با هم‌سالان، تقویت اعتماد به نفس، همراهی و همدلی با دوستان، تمرین شجاعت و جسارت و داشتن یه هدف مشترک در داستان‌های این مجموعه به چشم می‌خورد. وقتی رضا با دوستش علی و دیگر همکلاسی‌هایش بر سر موضوع شعار دادن در مراسم مدرسه بحث می‌کند و در توصیف این موضوع و درگیری که بین بچه‌ها به وجود آمده نویسنده به خوبی توانسته مهارت‌های مختلفی را ارائه دهد.

درخشانی نویسنده کتاب، در سه داستان کوتاه با زبان و قلمی روان و شیرین توانسته حال و هوای روزهای پیش از انقلاب و تأثیر آن در نقاط مختلف کشور، حتی روستاها را با به تصویر کشیدن جزئیات و توصیف شخصیت‌ها بیان نماید.

این کتاب در قطعی مناسب و با طراحی تصاویری ساده، اثری جذاب و خواندنی برای مخاطب پدیدآورده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۲۵
کتاب دار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منابع طرح کتاب‌خوان ماه فروردین ۱۴۰۱ با هدف تبیین منویات رهبر معظّم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر، در سطح کشور معرفی شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۱۸
کتاب دار