باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است



نام کتاب :هفت روایت خصوصی

نویسنده : حبیبه جعفریان

 انتشارات سپیده باوران _ 176 صفحه

این کتاب حاصل گفتگوهای جعفریان با همسر، برادر، فرزندان و دوستان امام موسی صدر درباره ویژگی های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وی است.

حبیبه جعفریان، در این کتاب به روایت زندگی امام موسی صدر آنگونه که نزدیکان و خویشان ایشان نقل کرده‌اند، پرداخته است. این کتاب شامل نه بخش است: مقدمه؛ روایت بعد: ملیحه (کوچک‌ترین فرزند امام)؛ روایت۱: پری خانم ( همسر امام )؛ روایت ۲: صدری (صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام)؛ روایت ۳: حورا (دختر ارشد امام)؛ روایت ۴: علی صدر (برادر امام)؛ روایت ۵: خواهر‌ها ( طاهره، فاطمه، ربابه و زهرا صدر )؛ روایت ۶: خواهر هشتم (فاطمه صدرعاملی، خواهرزاده امام )؛ روایت ۷: ‌‌ام غیاث (دوست خانوادگی).
در بخشی از مقدمه کتاب که با استفاده از گفت‌وگویی با آیت‌الله موسوی اردبیلی تنظیم شده است، می‌خوانیم: «آدمی مثل آقا موسی را خدا گاهی علاقه‌اش می‌کشد خلق کند: آدمی که هم خوب می‌فهمد، هم خوب بیان می‌کند، هم منطق قوی دارد. بیان او سحر داشت. آدم‌ها را آرام می‌کرد. حتی دشمن‌هایش هم تأثیر می‌گرفتند. قیافه‌اش خوب بود. اندامش خوب بود. همه‌اش جاذبه بود. دافعه به نظر من هیچ رقمی نداشت. تنها چیزی که بود آزاد بودنش بود، اگر بشود این را به حساب دافعه گذاشت... همیشه فکرهای نو داشت و دنبالشان می‌کرد. عکسی از او نشان داده بودند به آیت الله خویی که «ببین، این شاگرد نورچشمی‌ات با زن‌های بی‌حجاب نشست و برخاست دارد.» حالا آن‌جا لبنان بود و آن هم یک سخنرانی بود برای دانشجو‌ها و جوان‌ها. درباره مذهب بود اصلاً، در راه مذهب. ولی آدم‌ها بعضی وقت‌ها جلو‌تر از دماغشان را نمی‌توانند ببینند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۸:۵۵
کتاب دار



عید فطر و جشن طاعت بر ره یافتگان ضیافت الهی مبارک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۵ ، ۱۹:۱۴
کتاب دار


به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت امیرالمؤمنین، امام علی(ع) در خطبه‌ای به مناسبت عید سعید فطر از کمترین پاداش برای روزه داران خبر دادند.

امام علی(ع) فرمود: اى مردم! این روز شما روزى است که نیکوکاران در آن پاداش مى‏‌گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید مى‏‌گردند و این شباهتى زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت‏ به سوى منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت‏ برین، اى بندگان خدا، کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه‌‏دار داده مى‏‌شود این است که فرشته‌اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می‌دهد و می‌گوید:

« هان!بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته‌‏تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید. »

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۵ ، ۱۸:۴۶
کتاب دار


حمیدرضا شاه‌آبادی با بیان اینکه «بهترین راهکار ترویج کتابخوانی، فراهم آوردن کتاب‌های خوب است»، گفت: اگر مردم لذت کتابخوانی را درک کنند، هرگز آن را کنار نمی‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، نویسنده کتاب « اعترافات غلامان » در گفتگو با روابط عمومی این اداره‌کل، با بیان اینکه « شخصیت امام رضا(ع) برای عموم مسلمانان خصوصاً شیعیان ایران از جایگاه والایی برخوردار است » گفت: بزرگی، وقار، متانت، تقوا، پرهیزکاری، مهربانی و نوعدوستی ایشان از جمله مواردی است که تمام فرق اسلامی در طول تاریخ به آن اعتراف کردند.
شاه‌آبادی درباره انگیزه خود برای نگارش کتاب «اعترافات غلامان» گفت: من هم به عنوان یک ایرانی مسلمان و شیعه از کودکی، علاقه و ارادت زیادی به امام رضا(ع)داشتم و کسب توفیق نوشتن داستانی ناقابل درباره ایشان، برایم ارزش زیادی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۵ ، ۱۸:۲۳
کتاب دار


«بچه‌های کشتی رافائل» که از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده با دستمایه قرار دادن داستان ورود این کشتی به بوشهر از جنگی می‌گوید که در کنار سختی‌هایش، شادی‌های کودکانه‌ای هم داشته است.
«بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی به بوشهر و ماجراهای آن در بحبوحه جنگ هشت ساله می‌پردازد؛
«بوشهر... سال ۱۳۶۲. در بحبوحه جنگ و بمباران شهرها وقتی عراق دائم به بوشهر و خارک حمله می­کند، محمد و چند تا از دوستانش که ساکن محله‌­ای نزدیک گمرک و دریا هستند چالشی تنگاتنگ با این مسائل دارند. در چند صد متری محله آن­ها کشتی رافائل مثل عروسی سپید و زیبا بر آب‌­های آبی دریا لمیده است. کشتی­ای که دائم توجه آن­ها را به سمت خود می­‌کشد و در آرزوی داخل شدن به آن و دیدن زیبایی­‌هایی که وصفش را از این و آن شنیده‌­اند هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۵ ، ۱۸:۰۲
کتاب دار


با همکاری کتابخانه آیت الله محقق و پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق علیه السلام طرح جوانه های صالحین که از طرحهای بسیج برای نشاط و تعالی و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است در این کتابخانه برگزار می گردد.
برنامه های این طرح:
کلاسهای آموزش قران
کلاسهای آموزش احکام
کلاسهای خوشنویسی
کلاسهای آموزش نقاشی
کلاسهای آموزش کاردستی
آموزش سبک زندگی
برگزاری مسابقه و اردوی تفریحی
و ...
برای ثبت نام به کتابخانه و پایگاه بسیج امام جعفر صادق (ع) روستای اصله مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۹:۱۷
کتاب دار


به اطلاع اعضای کودک و نوجوان کتابخانه آیت الله محقق می رساند کلاسهای فرهنگی و هنری به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این کتابخانه برگزار می گردد. اعضای گرامی برای ثبت نام و کسب اطلاع بیشتر می توانند به کتابخانه مراجعه نمایند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۹:۰۵
کتاب دار
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۸:۵۶
کتاب دار



روز جهانی قدس به معنای احیای ارزش ها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ضد صهیونیستی است؛ چرا که تنها فرهنگ و ارزش های اسلام، توان مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار را دارد.

روز جهانی قدس، یعنی تک تک مسلمانان، حتی با دست خالی و مشت های گره کرده خود، با پشتوانه ایمان و معنویت، می توانند نیرویی مؤثر بر علیه اسرائیل غاصب و صهیونیسم بین الملل باشند.

روز جهانی قدس، یعنی مقاومت دینی و مردمی حزب الله در برابر جریان ناسیونالیستی و سازش کارانه حکام عرب.

روز جهانی قدس، یعنی و جهانی سازی اسلامی مسئله فلسطین در برابر طرح غربی سازی آن.

روز جهانی قدس، یعنی ایجاد موج سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان اسلام، با هدف خنثی کردن موج تبلیغی و رسانه ای صهیونیستی.

روز جهانی قدس، یعنی خیزش مسلمانان در برابر ائتلاف تاریخی یهودیان صهیونیست و منافقین.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۸:۵۵
کتاب دار


کتاب «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» نخستین بار در زمان حیات استاد مطهری ، سال 1349 منتشر شده است. این کتاب متن مکتوب و تنظیم یافته چهار جلسه سخنرانی است که در حسینیه ارشاد در سال 1346(رمضان 1388هجری قمری) ایراد شده بود. کتاب جاذبه و دافعه استاد مطهری را باید در ردیف مجموعه ای از آثار ایشان دانست که ذیل عنوان «سیره  شناسی» قابل طبقه بندی هستند.

 این اثر حکایتگر توانمندی استاد مطهری در امر تبلیغ به ویژه از حیث موضوع شناسی و نحوه معرفی ویژگی های امیرالمؤمنین(ع) است. و از این منظر کتاب « جاذبه و دافعه علی علیه السلام » می تواند به مثابه الگویی در امر تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.

 کتاب، دارای پیشگفتار و مقدمه است و علاوه بر آن دو بخش دارد که در بخش اول، جاذبه علی(علیه السلام)، فلسفه، فایده و اثر آن، مورد بحث قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۸:۴۵
کتاب دار