باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

۱۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است


سومین نشست کتابخوان، با حضور جمعی از اعضای فعال در کتابخانه آیت الله محقق برگزار گردید.

در این نشست شش نفر از اعضا به معرفی کتاب پرداختند که به این شرح است:


کلاغ و قابیل، نویسنده : علی باباجانی، ناشر: براق، ارائه توسط: علی نظری ( عضو کتابخانه).

اکبرکاراته و آقایون کچل، نویسنده : محسن صالحی حاجی آبادی، ناشر : روایت سیره شهدا، ارائه توسط : علیرضا محققی (عضو کتابخانه).

داستانی از داستانهای هزار و یک شب، نویسنده : علی صالحی، ناشر : پالیز، ارائه توسط : محمد کریمی ( عضو کتابخانه).

شهید مدنی، نویسنده : محمدعلی آقامیرزایی، ناشر : مدرسه، ارائه توسط : وحید بیگلری (عضو کتابخانه).

گرگی که نبود، نویسنده : علی باباجانی، ناشر : براق، ارائه توسط : ابوالفضل رجبی (عضو کتابخانه).

افسانه، نویسنده : اعظم آخوندزاده، ناشر : پگاه،چکاوک، ارائه توسط : محمدرضا جلیلی (عضو کتابخانه).

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۰۱
کتاب دار

به همت اعضای فعال کتابخانه و حلقه صالحین ایثار پنج جزء از قرآن کریم در ماه مبارک رمضان قرائت و همچنین قواعد تجویدی قرآن برای اعضا آموزش داده شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۳۲
کتاب دار

بنر تبلیغاتی هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور اطلاع رسانی به علاقه مندان برای شرکت در مسابقه در مقابل کتابخانه نصب گردید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۲۳
کتاب دار

عنوان کتاب: ۱۱۰ داستان دوران جوانی امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام

گردآور:  دفتر مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور جوانان

نـاشـر: انتشارات سروش

تعداد صفحات: ۱۳۶

«۱۱۰داستان دوران جوانی امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام» از بهترین منابعی است که می‌تواند الگویی شایسته از زندگی سراسر برکت جوانمردترین جوان تاریخ را به جوانان ما ارائه دهد؛ الگوی کاملی که از نوجوانی تا شهادتش در بیست‌ویکمین روز از ماه رمضان سال ۴۰ هـ.ق، همواره راه راستی را در پیش گرفت؛ الگویی که دقیق‌ترین میزان سنجش اعمال انسان با عمل صالح است و تأسی از او و فرزندانش، افتخارآمیزترین پیروی در طول تاریخ بشر را رقم می‌زند.

این کتاب در قالب ۱۱۰ داستان کوتاه و واقعی، بخش‌هایی از زندگی امیر مؤمنان را در ۷ فصل با عنوان‌های «علی در دوران کودکی و نوجوانی»، «علی در مکتب تعلیم و تربیت»، «علی در محراب دعا و عبادت»، «علی در میدان جنگ و شجاعت»، «علی بر قلّه‌های اخلاق و فضیلت»، «علی در موضع ارشاد و هدایت» و «علی در عرصۀ کار و خدمت» ارائه می‌دهد.

حُسن گزینش حکایات و بهره‌گیری از منابع و مستندات تاریخی در نقل روایات از ویژگی‌هایی ممتازی است که این اثر دینی‌آموزشی را برای خواننده مطلوب‌تر می‌سازد.

برای خواندن این کتاب ارزشمند از طرح ملّی «کتاب‌خوان خردادماه» می‌توانید به کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۲۹
کتاب دار

به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی رحمه الله علیه کتاب سیره اخلاقی تربیتی امام خمینی (ره) نوشته علی اصغر الهامی نیا در جمع نوجوانان و جوانان حاضر در نماز جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای اصله معرفی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۱۶
کتاب دار

به مناسبت سالروز رحلت رهبر انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه کتاب با مضمون آثار مرتبط با ایشان در معرض دید مراجعان کتابخانه قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۱۱
کتاب دار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۵
کتاب دار

 1- امام خمینی برای نسل سوم/ سیدعلی قادری/ پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی

محبوبیت و عظمت شخصیت تاریخی امام خمینی، رضوان الله علیه، در عصر حاضر از ایشان چهره‌ای محبوب در سراسر عالم ساخته است. فاصلة نسل جوان از درک معرفتی این شخصیت بزرگ نویسنده را بر آن داشته است تا به پژوهش دربارة ایشان بپردازد و پس از سال‌ها تلاش در این زمینه بتواند اثری جاودانه در این موضوع ارائه کند.

 نویسنده به خوبی توانسته است با بیان گوشه‌های از افکار و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی(س)، از زمان استبداد رضاخان تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از آن، و حوادث مهم حیات مبارکشان شناختی مطلوب از ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فکری به‌جا‌مانده از ایشان برای نسل سوم ارائه دهد تا این نسل بتواند به مثابة یک الگو پیرامون شخصیت آن حضرت معرفت پیدا کنند. بیان و توصیف آثار علمی ایشان از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

  2-امام خمینی وخودآگاهی تاریخی/ اصغر طاهرزاده / نشر لب المیزان

 «خودآگاهی آن نوع از آگاهی است که به عمق جان انسان سرایت کرده و سراسر وجودش را فرامی‌گیرد.»

 رویکرد متعالی به انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر دیدگاه‌های رهبر کبیر انقلاب، رضوان الله علیه، است خصوصیت متمایز این اثر می‌باشد. نویسنده معتقد است که ذات انقلاب اسلامی با تمام تحولات تاریخی غربی تفاوت ماهوی دارد و لذا نمی‌توان با همان الگوی معرفتی به تحلیل این جریان تاریخ‌ساز نشست. بنابراین بررسی جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی و نقش آن در حال و آیندة جهان با عینک غربی، جز دوری از حقیقت آن، ثمری در پی نخواهد داشت. بنابراین بهترین نوع نگاه مبتنی بر هندسة معرفتی امام خمینی، رحمت الله، است که نویسنده در این کتاب سعی در تببین آن دارد.

 3- پابه پای آفتاب/ امیررضا ستوده/ نشر پنجره

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۳
کتاب دار

فرا رسیدن سالروز رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی رحمه الله علیه را بر تمام ملت ایران تسلیت عرض می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۰۹
کتاب دار

فرماندار، بخشدار و رئیس سازمان فنی و حرفه ای شهرستان فامنین از کلاسهای آموزشی خیاطی که در کتابخانه آیت الله محقق با همکاری این کتابخانه، دهیاری روستای اصله و سازمان فنی و حرفه ای شهرستان فامنین برگزار می گردد، بازدید کردند.
در بازدیدی که فرماندار فامنین از کتابخانه داشتند، ابتدا خانم عاشوری مربی کلاس، گزارشی از شرح فعالیتهایی که در این دوره آموزشی صورت گرفته و همچنین مهارتهایی که اعضا در این دوره یاد می گیرند ارائه دادند. سپس فرماندار فامنین ضمن تقدیر از اعضای شرکت کننده در این کلاس، برگزاری این دوره های آموزشی را مطلوب عنوان کردند و خواستار مشارکت پرشور بانوان خانه دار در این دوره ها شدند. ایشان گفتند شرکت در دوره های آموزشی از جمله خیاطی علاوه بر اینکه سبب مهارت افزایی آنان می شود، می تواند مقدمه ورود به بازار کار و شکوفایی استعدادها و خودکفایی هنرجویان در تامین هزینه های زندگی گردد. شماعی همچنین از انتخاب کتابخانه به عنوان محل آموزش تشکر کردند و این امر را زمینه ساز آشنایی اعضای شرکت کننده در دوره با کتابخانه و خدمات آن دانست.
در پایان کتابدار کتابخانه ضمن خوش آمد گویی به فرماندار فامنین به معرفی کتابخانه و خدماتی که برای اعضا ارائه می دهد پرداخت و به همراه فرماندار از قسمتهای مختلف کتابخانه بازدید کردند و توضیحاتی را در ارتباط با کتابخانه ارائه داد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۲۹
کتاب دار