باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است



شیار 143

نرگس آبیار

انتشارات سوره مهر

پرداختن به تبعات جنگ و آثار آن یکی از نکاتی است که بسیاری از هنرمندان وقتی می‌خواهند به آن بپردازند، درگیر سیاه نمایی می‌شوند. به عبارتی زبان روایت آن‌ها از روزهای جنگ، خواسته یا ناخواسته زبان ضدجنگ است. این در حالی است که ما به عنوان قربانی اصلی این جنگ تحمیلی باید در پی آن باشیم که مظلومیت مردم خود در طی این هشت سال را به جهانیان نشان دهیم.

نرگس آبیار با همین دغدغه به سراغ سوژه‌ای بسیار پرکشش و خواندنی رفته است و سعی کرده بخشی از مظلومیت مردم کشورمان به ویژه مادران شهدا را به تصویر کشد. او که در مقام یک نویسنده تاکنون بیش از سی کتاب را منتشر کرده است، این بار و در آخرین اثر خود داستان یک مادر شهید را محور اصلی کتاب خود قرار داده است. مادری به نام «اختر نیازپور» که بیش از پانزده سال در حالی که رادیو به کمر بسته بوده، منتظر رسیدن خبری از تنها پسرش محمدجعفر رضایی بوده است

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۷
کتاب دار


«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن می باشد. چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود، به این ماه مبارک رمضان گفته اند.

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می سوزاند.»

رمضان نام یکی از ماه های قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است.(مگر جنبه دفاع داشته باشد.)

در این ماه کتاب های آسمانی قرآن کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۷
کتاب دار


همه چیز درباره نویسندگی خلاق

مهدی غبرایی

انتشارات سوره مهر اخیراً کتاب «همه چیز درباره نویسندگی خلاق» را با موضوع آموزش نویسندگی و داستان‌نویسی از مهدی غبرایی برای علاقه‌مندان به ادبیات و داستان‌نویسی منتشر کرده است.مهدی غبرایی درباره این اثر گفت: مانند بسیاری از کتاب‌های کمک درسی در حوزه‌های مختلف، این کتاب به شگردهای نویسندگی در گونه‌های مختلف ادبی اعم از رمان، نمایشنامه، فیلمنامه، داستان کوتاه و... می‌پردازد.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۳
کتاب دار

با توجه به مجوز کسب شده از سوی نهاد و مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی استان همدان به مناسبت هفته جوان از تاریخ 1394/3/16 لغایت 1394/3/21 از دارندگان جوان کارت در کتابخانه های سطح استان به صورت رایگان ثبت نام به عمل می آید.


متقاضیان می توانند برای ثبت نام به صورت حضوری به کتابخانه ها و به صورت غیر حضوری به سایت www.samanpl.ir مراجعه نمایند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۱۲
کتاب دار

    


برخیز که حجت خدا می آید

رحمت ز حریم کبریا می آید

از گلشن عسگری گذر کن که سحر

بوی گل نرگس ز فضا می آید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۱
کتاب دار

 

 

 

 نان آن سال­ها

هاینریش بل

ترجمه­ ی محمد ظروفی

انتشارات جامی


والتر فندریش نوجوانی که در سال‌های قحطیِ بعداز جنگ دوم جهانی برای خارج شدن از فشارهای اقتصادی که خانوادش رو در تنگنا قرار داده، برای کارآموزی به شهری دیگر مهاجرت می‌کنه، در اونجا و هنوز بعد از سال‌ها که حالا موقعیت شغلی خوبی داره اما هر روز در استرس "نان" آرام و قرار نداره، تا اینکه روزی در ایستگاه قطار با دختری به اسم هدویگ آشنامیشه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۵
کتاب دار