باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

هر کس با کتاب ها آرامش یابد، هیچ آرامشی را از دست نداده است.

حضرت علی علیه السلام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۰
کتاب دار

حضرت معصومه علیها السلام در اول ماه ذی القعده سال 173 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود.

پدرش امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام و مادرش حضرت نجمه بود که به علت پاکی و طهارت نفس به او طاهره می گفتند.حضرت معصومه در 28 سالگی و در روز دوازدهم ربیع الثانی سال 201 هجری قمری در قم به شهادت رسید که امروز بارگاه ملکوتی و مرقد مطهرش همچون خورشیدی در قلب شهرستان قم می درخشد و همواره فیض بخش و نورافشان دلها و جانهای تشنه معارف حقانی است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۴
کتاب دار

 عاطفه زارعی در نشست صمیمی با کتابداران شهرستان فامنین اظهار کرد: کتابداران ذائقه مراجعین و اعضاء را در انتخاب کتاب مد نظر قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در نشست صمیمی با کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین گفت: کتابداران در خصوص انتخاب کتاب‌ها ذائقه و خصوصیت‌های جمعیتی منطقه خود را مد نظر قرار دهند.

عاطفه زارعی با تشکر از کتابداران این شهرستان عنوان کرد: تلاش‌های زیادی برای بهبود کیفیت خدمات کتابخانه‌ای با توجه به محدودیت‌های و امکانات موجود در شهرستان فامنین انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌ها می‌بایست برای مراجعین کلاس‌های آموزشی مختلفی برگزار نمایند تا به عنوان یک مرکز فرهنگی شاخص معرفی و مطرح شوند و همچنین خواستار ارتباط گیری بیشتر کتابخانه‌ها با سایر مراکز فرهنگی در جهت اشاعه برنامه های ترویج فرهنگ مطالعه شد.

در ابتدای این نشست رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین ارائه کرد.

روح اله رسولی از رشد دو برابری منابع کتابخانه‌ای شهرستان نسبت به سال 92 خبر داد و افزود: برنامه‌های جنبی ویژه‌ای برای افزایش اعضای کتابخانه در کتابخانه‌ها تدارک دیده شده است که درحال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: برنامه ساخت سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهید مطهری در دستور کار انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرار دارد که امیدواریم با تصویب نهایی این طرح عمرانی به بهره برداری برسد.

رسولی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال شاهد رشد چشمگیر شاخص‌های کتابخانه‌ای در این شهرستان باشیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۵
کتاب دار

بیستم مردادماه برابر با بیست و پنجم ماه شوال سالروز شهادت صادق آل محمد (ص) حضرت امام جعفر صادق علیه السلام بر تمامی عاشقان مکتب تشیع جعفری تسلیت و تعزیت باد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۷
کتاب دار
با شرکت اعضای خواهران کتابخانه عمومی آیت الله محققی مسابقه نقاشی با موضوع آزاد با هدف تقویت مهارت نقاشی  و غنی سازی اوقات فراغت اعضا در این کتابخانه برگزار گردید.

اسامی برندگان این مسابقه:
1. ریحانه محققی
2. هانیه مرادی
3. سارا مرادی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۰
کتاب دار

دوست ندارم جوانی از شما را جز بر دو گونه ببینم، دانشمند یا دانشجو


حضرت امام جعفر صادق علیه السلام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۱۳
کتاب دار


اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان به مناسبت دهه کرامت  اقدام به اجرای مسابقه ای با موضوع عکاسی از نمایشگاه های کتاب دهه کرامت در کتابخانه های عمومی نموده است .

شاخص های ارزیابی عکس ها :

کادربندی(ترکیب بندی)

شفافیت و کیفیت تصاویر (نور)

سوژه(موضوع و ایده پردازی)

وضوح عکس

عکس معرف نمایشگاه کتاب باشد.

نکته : استفاده از هرگونه افکت و قالبگذاری ممنوع می باشد.

عکس نمایشگاههای کتاب کتابخانه های عمومی تا تاریخ 94/6/6 به ایمیل فرهنگی     اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان ارسال گردد.

(farhangi@hamadanpl.ir)



۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۵
کتاب دار

 

کتاب ابن سینا(در راه اصفهان)اثر ژیلبر سینوئه با ترجمه ندا فراهانی و  انتشارات کوشش منتشر شد.

ابن سینا(در راه اصفهان)روایتی است داستان گونه از زندگی ابن سینا، دارای ۳۱ مجلس(تشکل جمعی) است و از زبان جوزجانی روایت شده است.

این اثر براساس یک نسخه خطی موثق و معتبر تهیه شده است. این نسخه خطی به عربی توسط یکی از شاگردان ابن سینا به نام ابوعبید جوزجانی به تحریر آمده است. جوزجانی به مدت ۲۵ سال، افتخار شاگردی ابن سینا را داشته است.

ایران که روزی به عنوان یک امپراتوری بزرگ در دنیا شناخته می‌شد در زمان بوعلی توسط سلسله‌های محلی، کوچک و کوچک‌تر می‌شد. در میان این سلسله‌ها، دو سلسله به خاطر قدرت زیادی که داشتند مشهورتر بودند: سلسه سامانیان و آل بویه. اما غزنویان نیز سلسله سومی بود که از تفرقه میان آل بویه و سامانیان برای افزایش قدرت خود بهره می‌برد. ابن سینا در چنین روزگار آشفته‌ای چشم به جهان گشود و آثاری جاودان به یادگار گذاشت.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۰
کتاب دار

پیامبر اکرم (ص) : برای جویندگان علم شفاعتی همانند شفاعت پیامبران سلام الله علیهم است.

ارشاد القلوب، صفحه: 164

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۳
کتاب دار

عاشقانه های یونس در شکم ماهی

نویسنده: جمشید خانیان

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

« عاشقانه های یونس در شکم ماهی » یکی دیگر از رمان های نوجوان امروز است که برای گروه های سنی “د” و “هـ” منتشر شده است.
.

» عاشقانه های یونس در شکم ماهی » داستان پسری است که بیش از سنش می فهمدداستان پسری که همچون بی بی پیرش عقیده دارد ما انسانها در شکم ماهی زندگی می کنیم و روزی که قرار است بمیریم از دهان ماهی به بیرون پرت می شویم.

ماجرا از اینجا آغاز می شود که سارا، شخصیت اصلی که ماجرا از زبان او روایت می شود، مجبور به ترک بهترین دوستش می شود، کسی که حرفش را درک می کند و با او خاطرات بسیاری دارد: کوکو، پیانوی پیر خانه. داستان در جنوب کشور و در زمان جنگ اتفاق می افتد و بمباران های پشت سر هم، خانواده ی سارا را مجبور به مهاجرت می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۴
کتاب دار