باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

نشست کتابخوان کتابخانه ای شهریورماه با مشارکت اعضای فعال کتابخانه در سالن مطالعه این کتابخانه برگزار گردید.

در این نشست پنج نفر از اعضای فعال کتابخانه به معرفی کتاب پرداختند که به این شرح است:

دزدان گنج، نوشته: محمد حمزه زاده، ناشر: هزاربرگ، ارائه توسط: علی نظری (عضو کتابخانه).

حضرت شهربانو(س) مادر امام سجاد (ع)، نوشته: ابوالفضل هادی منش، ناشر: حدیث نینوا، ارائه توسط: علیرضا نظری (عضو کتابخانه ).

اژدهای کتاب خوان، نوشته: آماندا دریسکول، ناشر: کتابهای زعفرانی، ارائه توسط: علیرضا محققی (عضو کتابخانه).

خارپشت و لاک پشت، نوشته: طاهره خردور، ناشر: محراب قلم، ارائه توسط: محمد بیگلری (عضو کتابخانه ).

در مصرف آب صرفه جویی کنیم، نوشته: طاهره شاه محمدی، ناشر: کتابهای قاصدک، ارائه توسط: امیرعباس ظهوری (عضو کتابخانه).

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۱۱
کتاب دار

 

«اهالی اینجا»

پدیدآور: زهرا آقازاده‌نژاد

ناشر: انتشارات شهید کاظمی

تعداد صفحات: ۱۷۲

سفر اربعین، سفری است که مثل ندارد و نزدیک‌ترین فضا به جامعه‌ی پس از ظهور را دارد؛ اجتماعی بر مبنای حُبّ ولی خدا؛ جایی که همه در پی یاری رساندن به یکدیگرند و کسی نگران گم شدن وسایلش نیست و همه غرق رحمت حسین فاطمه هستند...
مسافران این سفرِ بی‌مانند، خاطرات بی‌مانندی را نیز از خود برجای می‌گذارند؛ خواندن این خاطرات، هم برای کسانی که تجربه این زیارت را دارند شیرین و تداعی‌گر است و هم برای آن‌ها که تاکنون موفق به قدم‌گذاشتن در این مسیر عاشقی نشده‌اند، جذاب و خواندنی.
کتاب «اهالی اینجا»، روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی (موکب حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام از شهر قم) است که در کربلای معلی، به قلم زهرا آقازاده‌نژاد، به رشته تحریر درآمده است. مدیران موکب در اربعین سال ۹۸ جهت ثبت مستندات این بخش و همچنین ارزیابی فعالیت بانوان خادم، از نویسنده کتاب درخواست کردند تا از ابتدا تا انتهای این سفر، به عنوان مستندنگار همراه کاروان خدام باشد و کتاب «اهالی اینجا» محصول تلاش‌های شبانه‌روزی این بانوی ارجمند است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۱۳:۲۶
کتاب دار

کودکان ۴ تا ۱۲ سال برای شرکت در «پویش سلام بر حسین(ع)» می‌بایست از فرآیند کاشت بذر و آب دادن آن با عبارت «سلام بر حسین(ع)» در کتابخانه با کمک والدین یا کتابدار، فیلم و تصویر تهیه کنند و پس از درج مشخصات، آن را در سامانه بارگذاری کنند. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند فیلم‌ها و تصاویرشان را در شبکه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ‌های #پویش_سلام_بر_حسین و #نهاد_کتابخانه_های_عمومی_کشور و ذکر (منشن) کردن صفحه نهاد با شناسه iranplir منتشر کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۱۳:۲۰
کتاب دار

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منابع طرح کتاب‌خوان ماه شهریور ۱۴۰۱ با هدف تبیین منویات رهبر معظّم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر، در سطح کشور معرفی شد.

منابع طرح کتابخوان ماه، ویژه شهریور ۱۴۰۱ با ارائه کتاب های «اهالی اینجا»، «سرگذشت پزشکی در ایران»، «شعر سفارشی»، «مجموعه قصه‌های جنگ» معرفی شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۰۱ ، ۱۱:۵۹
کتاب دار