میز مرجع مجازی
دانشجویان و پژوهشگران علاقه مند می توانند با ارسال عنوان و یا موضوع مقاله مورد نیاز به همراه نام و نام خانوادگی و شماره تلفن به آدرس ایمیل rs.famenin@hamadanpl.ir مقاله موردنظر خود را دریافت کنند.
معرفی کتاب خانواده و تربیت مهدوی توسط حمید کریمی مسئول کتابخانه آیت الله محقق
مهدویت (پیش از ظهور)
پرسشها و پاسخهای دانشجویی شماره ۲۷
پدیدآور: رحیم کارگر
ناشر: دفتر نشر معارف
تعداد صفحات:۲۴۰
آیا اعتقاد به منجی در دیگر ادیان و دیگر اقوام نیز وجود دارد؟
آیا اهل سنت نیز به ظهور مهدی موعود اعتقاد دارند؟ اگر بله چه تفاوتی میان دیدگاه شیعه و سنی در بحث مهدویت وجود دارد؟
به چه دلیل نام امام زمان عجلالله تعالی فرجه الشریف در قرآن کریم نیامده است؟
آیا در حدود سالهای ۲۴۰ تا ۲۴۵ ه. ق جنگ یا جنگهایی میان اعراب و روم رخ داده که مادر امام زمان عجلالله تعالی فرجه الشریف بخواهند در این جنگها اسیر شده باشند؟
آیا کودکی ۵ ساله میتواند به مقام امامت برسد؟
به چه علت خداوند تقدیر کرده است که حجتش از نظرها غائب باشد؟
با توجه به احتمال خطای مراجع تقلید، چرا ما از داشتن امام در زمان غیبت محروم هستیم؟
وجود امام عصر علیه السلام در عصر غیبت چه آثار و برکاتی دارد و مهمترین کارکردهای حجت خدا در عصر غیبت چیست؟
گفته میشود اعمال ما به امام زمان عرضه میشود، این عرضه اعمال به امام زمان علیه السلام چگونه با ستّاریت خدا قابل جمع است؟
آیا اعمال ما شیعیان در نزدیکشدن یا دورشدن زمان ظهور تأثیری دارد؟ مهمترین وظایف شیعیان در زمان غیبت چیست؟
آیا شخصی که گناه کرده باشد میتواند با امام زمان عجلالله تعالی فرجه الشریف ارتباط داشته باشد؟
پاسخهای مستند و مستدل به این پرسشها و بسیاری پرسشهایِ کاربردی و مبتلابه دیگر در بحث مهدویت را میتوانید در این کتاب بیابید.
در بخشی از کتاب میخوانیم:
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور پنج اثر مهدویت (پیش از ظهور)؛ پرسشها و پاسخهای دانشجویی شماره ۲۷ اثر رحیم کارگر؛ خداجان! دلخورم از تو، اثر غلامرضا حیدریابهری؛ آن سوی اُتیسم(آنچه باید درباره اُتیسم بدانیم)، اثر صدیقه فراهانی؛ دوستی با محیط زیست اثر طاهره شاه محمدی و اُتو دوستِ مهربان، اثر فروغ علیشاهرودی در طرح کتابخوان ماه فروردین ۱۴۰۰ برای استفاده در فعالیتهای کتاب محور در کتابخانهها عمومی سراسر کشور مانند جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و... معرفی شد.