باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

معرفی کتاب شیر کتابخانه

دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۵:۵۱ ب.ظ

شیر کتابخانه

پدیدآور: میشل نودسن

مترجم: محبوبه نجف‌خانی

ناشر: ققنوس

از این عجیب‌تر دیگر نمی‌شود! شما تا به حال شنیده بودید که یک شیر به کتابخانه بیآید، آن هم یک شیر بزرگ و قوی!

ماجرا از این‌جا آغاز می‌شود که روزی از روزها یک شیر به به یک کتابخانه می‌رود. او صاف از جلوی میز کتاب‌دار می‌گذرد، به طرف قفسه‌های کتاب می‌رود و به آن‌ها  نگاه می‌کند. برگه‌دان را بو می‌کشد، سرش را به مجموعه‌ی کتاب‌های نورسیده می‌مالد و با قدم‌های نرم و آرام به بخش کتاب‌های داستان می‌رود.

حضور یک شیر در کتابخانه خیلی خطرناک است مگر نه؟ کسی می‌داند با این شیر چه‌کار باید کرد؟ آخر درباره آمدن شیر به کتابخانه هیچ قانونی وجود ندارد! این شیر، عاشق کتاب‌ها و بچه‌هاست. او بودن با بچه‌ها و شنیدن قصه‌ها را خیلی دوست دارد و خیال هم ندارد که کتابخانه را ترک کند. او در کارها به کتابدار کمک می‌کند، اما پای بندی به قانون چه می‌شود؟ قانون کتابخانه!

کتاب «شیر کتابخانه» داستان زیبایی است که کودکان را با جذابیت‌های کتابخانه، قوانین و قسمت‌های مختلف آن آشنا می‌سازد.

مسئلۀ رعایت کردن قوانین و مقررات، آشنایی با کتابخانه و زود قضاوت نکردن از مهم‌ترین موضوعاتی است که به شیوۀ تمثیلی و با نگاهی تازه در این داستان به آن پرداخته شده است. داستان با حضور یک شیر در یک کتابخانه آغاز می‌شود و با همکاری و مشارکت او در کارهای کتابخانه ادامه می‌یابد. درون‌مایۀ تربیتی شناختیِ داستان و چاشنی طنز آن، موضوع علاقۀ کودکان به قصه‌گویی و کتاب‌خوانی و از همه مهم‌تر آشنایی با مقررات کتابخانه را به زیبایی بیان می‌کند. تصاویر رؤیایی و رنگارنگ این کتاب نیز، خواننده را به دنیای شگفت‌انگیز و پُر رمز و راز کتابخانه می‌برد.

این اثر تاکنون بسیاری از معتبرترین جوایز بین‌المللی را برای نویسنده خود به ارمغان آورده است! پیشنهاد می‌کنیم شما هم خواندن این کتاب جذاب را از دست ندهید!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۷
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی