باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

معرفی کتب طرح کتابخوان ماه ( حماسه 9 دی )

پنجشنبه, ۶ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹ ق.ظ

حماسه ۹ دی

گرداوری: سعید صلح‌میرزایی

انتشارات انقلاب اسلامی

تعداد صفحات: ۲۴۶

آزمون بصیرت

به فرموده مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظه الله: «فتنه ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله تعدادی آدم دیده شد؛   این یک چیز ریشه‌داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدف‌های بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، ‌ که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و این‌گونه اقدامات حل نمی‌شد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت ۹ دی بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه ۹ دی یک حادثه ماندنی در تاریخ ماست.»

بنابر این اگر ۹ دی پاس‌داشته می‌شود و در خصوص آن صحبت می‌شود، برای باقی‌ماندن در گذشته نیست، بلکه عبرت و درسی برای آینده و مایه بصیرت است. انتشارات انقلاب اسلامی قبل از این کتاب، سه اثر پیرامون فتنه ۸۸ منتشر کرده بود با عناوین: شرح ماجرا، نقشه نقشه بر آب و کالبدشکافی فتنه ۸۸.

این اثر نیز گرچه مشتمل بر بیانات گوهربار معظّم له است، اما جهت نگاه این کتاب با سه اثر گذشته متفاوت است.

اولاً: به صورت گذرا به برخی از ریشه‌های اصلی شکلی‌گیری فتنه پرداخته است.

ثانیاً: تا آبان سال ۱۳۹۴ به روز شده است.

ثالثاً: در مورد بیانات مربوط به سال ۸۸ برخی از نکات تاریخی آن دوران و به اصطلاح شأن نزول بیانات را به صورت کوتاه یادآور شده است.

این اثر با رعایت سیرتاریخیِ بیانات، مخاطب را با تاریخ همراه می‌کند و این همراهی، فواید متعددی را برای او به همراه خواهد داشت. مخاطب نکته‌سنج، مدیریت میدانی رهبر عزیز را خواهد دانست و خواهد فهمید که به آگاهی رساندن عموم مردم چقدر سخت و زمان‌بر است.

در پایان نیز فهرست موضوعی مطالب، درج شده است تا مخاطب بتواند به یک نظام فکری منسجم در زمینه فتنه و مسائل پیرامونی آن دست‌یابد. مطالعه این اثر، یک شروع در مطالعه و تحقیق در مورد حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ است و البته مخاطب را از مراجعه به کتب تحلیلی و عمیق‌تر در این زمینه بی‌نیاز نمی‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۶
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی