باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

معرفی کتاب از خودم سوال می کنم

يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۵ ب.ظ

از خودم سؤال می‌کنم

شاعر: حامد محقق

انتشارات: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تعداد صفحات: ۳۹

شاعر از خودش سؤال می‌کند، به این امید که پاسخ را در خود بیابد...
راستی دلیل دلتنگی‌های او چیست؟

او با درخت‌ها و گل‌ها به گفتگو می‌نشیند، بر سر غنچه‌ها و گل‌ها دست نوازش می‌کشد و با نسیم مهربانی، ترانۀ رویش و بالیدن را در گوش جوانه‌ها نجوا می‌کند.

در شعر «زنگ بی‌معلمی» شاعر کلاس درس را به وسعت بی‌انتهای طبیعت می‌برد و از آنجا لبخند و تازگی را می‌آفریند. او پایش را از علوم و ریاضیات فراتر می‌گذارد، از سرسختی اعداد و تحکم قوانین جمع و ضرب رها می‌شود و با جادوی خیال پرنده‌ای می‌شود بر روی یک درخت، آزاد و رها...

در شعر «اسیر شهر» دلتنگی‌های شاعر با زبانی ساده و زلال بیان می‌شود. او خود را اسیر شهر می‌داند و هنوز با خاطرات روستایی پدربزرگ و پیوندش با گل و درخت زندگی می‌کند.

در شعر «باد» از این کتاب می‌خوانیم:
باد
غنچه را که دید

دست روی شانه‌اش کشید و گفت:

غنچۀ عزیز!

تا به حال

خندۀ تو را کسی ندیده است

صبح شد

بلند شو، کمی بخند

وقت آن رسیده است...

«از خودم سؤال می‌کنم» دفتر شعری است شامل 19 قطعه شعر نیمایی از شاعر جوان و خوش ذوق کشورمان حامد محقق. این شعرها  برای گروه سنی نوجوان است که نرجس‌السادات محمدی آن را تصویرگری کرده است. تصاویر زیبایی که به خیال‌انگیزی شعرهای شاعر پیوند می‌خورد و ترکیبی هماهنگ و منسجم می‌آفریند. این کتاب از مجموعه «شعر نوجوان امروز» و از سوی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان منتشر شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۰
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی