باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

طرح کتابخوان ماه اشکانه

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ق.ظ

اشکانه

نویسنده: ابراهیم حسن‌بیگی

نـاشـر: قدیانی

تعداد صفحات: ۲۶۴


عاشق که شد چو پروانه‌ای بی‌پروا از خود گذشت؛ سرمایه جوانی و نشاطش را بر کف نهاد و همه را یک‌جا تقدیم محبوب کرد. تقدیم محبوبی که به هوای عاشقانه‌ای عظیم با معبود، به ‌آسانی از خود و او عبور کرده بود.

«سید اگر اشکانه را نمی‌دید، هرگز عاشق نمی‌شد؛ ولی او را دید و عاشق شد و فکر کرد دختری که اسمش اشکانه است، هرگز نخواهد فهمید جوانی که اسمش سید حسین است، چه‌قدر دوستش دارد» .

سید نمی‌دانست اشکانه تا کجا پای او و محبّتش دلاورانه صبوری می‌کند و بذر عشقی که از نگاه نجیب او در دلش جوانه زده بود را چگونه تا ثریا می‌پروراند؛ ‌ سبز و سربلند!

«اشکانه» حکایت عاشقی دو دلدار در دوران دفاع مقدّس است؛ دورانی که با ایثار و فداکاری ملّت قهرمان و غیور ایران، عشق‌های زمینی بسیاری رنگ و بوی ابدی آسمان به خود گرفت.

آن روزها، گروه‌گروه پدران، همسران و پسران رفتند و مادران، زنان و حتّی کودکان، صبورانه و سرافراز ایستادگی کردند و شیرزنان حماسه‌پرور، با قدم‌های استوار و خستگی‌ناپذیر، نقش دست‌وپا و چشم و گوش مردان دلاورشان را ایفا کردند!

اشکانه سخت گرفتار بود گرفتار عشق پاک و ناب سید، هم‌دانشگاهی‌اش، آن‌ها تنها با تبادل چند نگاه به هم دل داده بودند؛ امّا حسین که پیش از اشکانه دل در گرو دلدار دیگری داشت؛ بی‌هیچ سخن و ابراز احساساتی او را پشت سر گذاشت و گذشت و تا دِینِ بزرگش را ادا نکرد نزد اشکانه بازنگشت؛ سید که بازآمد خسته و زخمی بود و این‌بار، این اشکانه بود که با تمام وجود خواستار سید بود، سیدی که دیگر انیس و مونسش یک ویلچر بود.

برای خواندن «اشکانه» پنجمین رمان ابراهیم حسن‌بیگی به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی شهرتان مراجعه کنید و داستان ناتمام عشق سید حسین را هم‌قدم با همسر وفادارش به انجام رسانید!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۴
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی