باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

کتاب خوب، بهترین راهکار ترویج مطالعه

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۲۳ ب.ظ


حمیدرضا شاه‌آبادی با بیان اینکه «بهترین راهکار ترویج کتابخوانی، فراهم آوردن کتاب‌های خوب است»، گفت: اگر مردم لذت کتابخوانی را درک کنند، هرگز آن را کنار نمی‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، نویسنده کتاب « اعترافات غلامان » در گفتگو با روابط عمومی این اداره‌کل، با بیان اینکه « شخصیت امام رضا(ع) برای عموم مسلمانان خصوصاً شیعیان ایران از جایگاه والایی برخوردار است » گفت: بزرگی، وقار، متانت، تقوا، پرهیزکاری، مهربانی و نوعدوستی ایشان از جمله مواردی است که تمام فرق اسلامی در طول تاریخ به آن اعتراف کردند.
شاه‌آبادی درباره انگیزه خود برای نگارش کتاب «اعترافات غلامان» گفت: من هم به عنوان یک ایرانی مسلمان و شیعه از کودکی، علاقه و ارادت زیادی به امام رضا(ع)داشتم و کسب توفیق نوشتن داستانی ناقابل درباره ایشان، برایم ارزش زیادی دارد.
نویسنده کتاب «اعترافات غلامان» با تاکید بر ضرورت معرفی بزرگان و شخصیت‌های دینی به جوانان، افزود: رمان یا داستان، قالبی مناسب برای انتقال مفاهیم به نوجوانان و جوانان جامعه است و می‌تواند به عنوان ابزار مناسبی برای آشنایی این نسل با بزرگان دینی مورد استفاده قرار گیرد.
نویسنده آثاری چون «دایره زنگی» و « تاریخ آغازین فراماسونری در ایران» با بیان این مطلب که « فراهم آوردن کتاب‌های خوب، بهترین راهکار ترویج کتابخوانی در جامعه است» افزود: اگر مردم، لذت کتابخوانی را درک کنند، هرگز آن را کنار نمی گذارند. لذت کتابخوانی در این است که کتاب خوب در دسترس باشد، خواندن آن برای مخاطب جذاب باشد و درهای آگاهی را به‌روی خواننده باز کند.
شاه‌آبادی، کتاب را بهترین منبع دسترسی به اطلاعات و آگاهی دانست و اضافه کرد: اصلی‌ترین راه دسترسی به اطلاعات برای شناختن تاریخ اسلام، فرهنگ شیعه و تاریخ ائمه اطهار(ع) رجوع به کتاب‌های معتبر است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت کتابخوانی در اسلام، گفت: کتابخوانی همواره از طرف پیشوایان دینی ما مورد توجه بوده است و امام علی(ع) در این باره می‌فرمایند: «توجه و مطالعه کتاب به نوعی همنشینی با دانشمندان است»؛ پیشوایان دینی، مطالعه کتاب را به باغ و بستان دانشمندان، تشبیه کرده‌اند و قرآن کریم نیز نسبت به کسب علم و دانش، حاوی سفارش‌هایی ویژه‌ است.
این نویسنده و محقق، برگزاری مسابقات و جشنوارهای کتابخوانی را روشی قابل توجه در ترویج فرهنگ مطالعه دانست و تصریح کرد: امیدوارم مخاطبان علاوه بر شرکت در جشنواره‌ها در امر مطالعه کتاب، تعمق و تأملی ویژه داشته باشند و نهادهای مربوط نیز با برنامه‌های گسترده‌، زمینه توسعه فضای کتابخوانی در جامعه را فراهم کنند

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۵
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی