باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

باب اندیشه

کتابخانه عمومی آیت الله محقق روستای اصله

بایگانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد: فراخوان ثبت نام دومین نشست استانی «کتاب‌خوان» در همدان

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان: «کتاب‌خوان» عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی با اشاره به اینکه دومین نشست استانی «کتاب‌خوان» همدان در تاریخ 31/06/94 برگزار خواهد شد، اظهار داشت: کتابداران، فرهیختگان، نویسندگان، فعالین رسانه حوزه کتاب، اعضای کتابخانه‌های عمومی و تمامی علاقمندان و افرادی که تمایل به معرفی کتاب دارند از شرکت کنندگان در نشست‌های کتابخوان خواهند بود.

وی علت انتخاب این تاریخ را مصادف بودن آن با فرارسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: سلسله نشست‌های "کتاب‌خوان" در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: افق نشست کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد‌یافته و رشد‌دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دور‌دست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه و کتابخوانی به صورت نهادینه شده در رفتار فرد و جامعه مشاهده گردد و همچنین بتوان افراد "کتابخوان" و نیازهای اطلاعاتی آن را شناسایی و در راستای اعتلای فرهنگی گام‌های اثرگذاری را برداشت.

زارعی ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را از اهداف طرح ملی کتابخوان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم یاری گرفتن از آحاد جامعه است، بیان داشت: نحوه برگزاری جلسات به این صورت است که 12نفر از گروه‌های مرجع چون، کتابداران، علما، نویسندگان، صاحب نظران و تمامی علاقمندان و افرادی که تمایل به معرفی کتاب دارند می توانند با ثبت نام در این نشست و در حضور عموم به مدت حداکثر ۷ دقیقه به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداخته و بدینوسیله در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مشارکت نمایند.

عاطفه زارعی، افزود: علاقه‌مندان برای ثبت نام می توانند از طریق مراجعه به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به آدرس www.hamadanpl.ir و در سربرگ مربوطه "نشست کتاب‌خوان" با انتخاب گزینه ثبت‌نام تا تاریخ 08/06/۹۴ در این نشست ثبت‌نام نمایند و یا به دبیرخانه طرح نشست کتاب‌خوان در واحد امور فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان با شماره تماس 32672012 واقع در بلوار چیت‌سازیان، بلوار قلم، کتابخانه مرکزی- اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان مراجعه کنند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۵
کتاب دار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی